Waarom een goede website onmisbaar is voor jouw bedrijf

Gepubliceerd op: 27 februari 2023
website maken

Hoewel internet nog niet zo lang bestaat, kunnen we vandaag de dag niet meer zonder. Dagelijks spenderen we meerdere uren op het internet. In het begin was dit voornamelijk via de pc, maar tegenwoordig zijn steeds meer mensen met hun mobiel actief op internet. Zo wordt er bij Google, de grootste zoekmachine, dagelijks meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten ingevoerd. Door het internet is ook de klantreis flink veranderd ten opzichte van de periode daarvoor. Een goede website is onmisbaar voor jouw bedrijf. Nog niet overtuigd? Lees dan snel verder.

 

Veranderde klantreis

De klantreis is de afgelopen jaren sterk veranderd. Tegenwoordig zoeken mensen eerst online naar informatie voordat ze daadwerkelijk over gaan tot aankoop. Vaak kunnen ze deze aankopen ook al online doen en hoeven ze hiervoor helemaal niet naar een winkel toe. Dit geldt niet alleen voor webshops, maar ook voor bedrijven als hoveniers en installatiebedrijven is het belangrijk om online aanwezig te zijn. Veel mensen die opzoek zijn naar een hovenier of installatiebedrijf in de buurt, beginnen hun zoektocht online. Daarom mag je als bedrijf niet meer ontbreken op het wereldwijde web. Door goed zichtbaar te zijn, ben je jouw concurrenten een stap voor. Je kunt ervoor kiezen om zelf een website te maken, maar als je daar geen tot weinig verstand van hebt, is het raadzaam om een website te laten maken. Een website laten maken kost geld, maar kan je ook veel geld opleveren.

 

Hoge posities in Google behalen

Wanneer je online zichtbaar wilt zijn, ben je er met alleen een nieuwe website nog niet. Om hoog te scoren in de organische zoekresultaten moet je website voldoen aan de drie belangrijke pijlers van SEO:

  • Content
  • Techniek
  • Autoriteit

 

Content

Als je weet waar je potentiƫle klanten op zoeken, is het belangrijk dat je hierover schrijft. Hoe beter je de vraag van de bezoeker weet te beantwoorden, hoe beter dit is voor je posities. Doordat veel mensen vaak generieke zoekwoorden gebruiken, proberen ook concurrenten hier hoog op te scoren. Hierdoor kan het lastig zijn om hoog te ranken op deze zoekwoorden. Het is daarom raadzaam om ook zichtbaar te zijn op iets minder generieke zoekwoorden, ook wel longtail zoekwoorden genoemd. Hier is minder concurrentie waardoor de kans groter is dat je hoger scoort.

 

Techniek

De gebruikservaring van de klant is voor Google enorm belangrijk. Wanneer een website traag laadt, verlaat de klant vaak snel de website. Hoe gebruiksvriendelijker je website is, hoe meer dit bijdraagt aan je vindbaarheid.

 

Autoriteit

Als laatste speelt de autoriteit een belangrijke rol. Hoe hoger de autoriteit van een website, hoe waardevoller dit voor Google is. Autoriteit bouw je op door verwijzingen van andere websites te krijgen. Dit wordt linkbuilding genoemd. Vooral verwijzingen van bedrijven uit dezelfde branche helpen bij aan je autoriteit.

 

Online marketing uitbesteden

Nu kan je als hovenier of installateur zelf je online marketing doen, maar je kan dit ook net als veel andere bedrijven je online marketing uitbesteden aan een online marketing bureau. Dit zijn specialistische bureaus die ervoor zorgen dat je zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines komt.

Meer lezen?